ŠKODA ENYAQ iV, a biztonság szinonimája
Mit érdemes tudni a ŠKODA utóbbi történetének legmeghatározóbb autójáról?Ismerd meg a márka első teljesen elektromos modelljét, ami a konszern MEB, vagyis a kimondottan elektromos modellek számára tervezett platformjára épül.
Itt a akkumulátorcellák a legoptimálisabb helyre, a padlóban kerültek elhelyezésre. A vásárló három féle akkumulátor és öt kimenet közül választhat, egészen 225kW rendszerteljesítményig, valamint a hatótávolság meghaladja az 510 km-t. Választhat az alapfelszereltségként elérhető hátsókerék- és az opcionális összkerék-meghajtás közül. A méreteket tekintve az ENYAQ iV 4649 mm hosszú, 1879 mm széles és 1616 mm magas. Ez azt jelenti, hogy ez az autó valójában rövidebb, mint egy OCTAVIA, ugyanakkor hasonló mértékű belső teret kínál, mint egy KODIAQ. Ha valamire ráillik, erre biztosan a Simply Clever jelző.
Mégis miben rejlik az egyénileg alkotott platform különlegessége? Az autó súlypontja rendkívül alacsonyan van, extrém hosszú a tengelytáv és hatalmas a csomagtér. Az utastérben óriási hely áll rendelkezésre és hallatlanul nagyok a kerekek. A valaha volt legnagyobb kerekek, amit ŠKODA modellre szereltek. És a valóban rövid túlnyúlásokban mutatkozik meg a hihetetlen arányosság.
Ez mind szuper, de egy elektromos autónál teljesen más megközelítést kell alkalmazni. Ahhoz, hogy egy kényelmesen használható autót kapjunk, télen is megfelelő hatótávval, sok dolgot kellett megoldani. Az egyik dolog, amit meg kellett tervezni, nem csak a hőszivattyú volt. Nagyon fontos része a koncepciónak a melegítés, mert a hőszivattyú lehetőséget biztosít, hogy nagyon energiatakarékosan oldják meg az autó fűtését. De nem csak a hőszivattyú adott feladatot a tervezőknek. Akkor hatékony az autó fűtése leginkább, ha az minél közelebb visszük az emberi testhez. Ezt szolgálja a fűtött kormánykerék is. Rendkívül kifinomult ülésfűtést kínálunk, amely a lehető legnagyobb területen melegít, és amit még ajánlunk opcióként, ülésfűtést az autó hátsó üléseihez is.
Emellett még szuperül hangzik, amit ebben az autóban hallani 30 km/h alatt, ami a gyalogosok biztonságát szolgálja. Ez az autó extrém módon halk. Nem hallani, ha közelít felénk, és ezért építettek bele egy külső hanggenerátort. Ez pedig egy különleges, mesterséges hangot bocsát ki annak érdekében, hogy a gyalogosok hallják az autó közeledését. Rendkívül sokat dolgoztak a fejlesztők ennek a hangzásnak a létrehozásán.
Emellett, ha körbejárjuk az autót, és tényleg minden kis részletet szemügyre veszünk, észrevehetjük, hogy a hátsó kerekek alatt dobfék van. Vajon miért nem a hagyományos tárcsaféket terveztek ide? Mint tudjuk, a fékezés teljesen máshogy zajlik egy elektromos autóban. Az elektromotort használjuk fékezésre, amivel energiát táplálunk vissza az akkumulátorba, ezáltal növelve a hatótávot. Ez azt is jelenti, hogy a hagyományos fékeket szinte sosem használjuk az utazások alatt. Emiatt állandóan tisztítani, gondozni kellene őket az üzemképesség megtartása érdekében. Szóval emiatt, igazi „simply Clever” megoldásként gondozásmentes dobféket szereltek hátra. Egyszóval nem a kézifékes fordulások érdekében kerültek hátra dobfékek 😉
A fentieken túl számunkra a legmeggyőzőbb érv a ŠKODA ENYAQ iV mellett – a környezettudatosságon túl – hogy az első teljesen elektromos ŠKODA SUV-modell a legbiztonságosabb autók közé tartozik. A független Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) tesztjein a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg, amely a megszerezhető pontok összesen 86 százalékának begyűjtésével a jelenlegi legbiztonságosabb járművek közé emelte a modellt.
Amennyiben felkeltettük érdeklődését a hihetetlenül kényelmes és biztonságos ŠKODA ENYAQ iV iránt, keress bizalommal kollégáinkat: